středa 15. února 2017

Krize ve čtení, psaní... Krize všude

Paradoxem je, jak dlouho jsem váhala o sepsání tohoto článku. Píšu to pzrvní, tentokrát zkrátka potřebuji ze sebe dostat několik věcí ven, něco vysvětlit atd. 

Myslím, že každý z nás zná časovou tíseň, jsem v maturitním ročníku, do toho pracuji a volný čas trávím na přípravných kurzech. Nechci se tu ospravedlňovat, že jsem neměla čas na blog, nemá to smysl, navíc víte, že pro mě Knihomolno znamená vlastní svět, ve kterém se cítím skvěle a jak mě to baví. Moje odmlka tentokrát ale nebyla jen z časových důvodů, já měla krizi všude. Když myslím všude, tak všude. 

Přestala jsem si psát své každodenní zápisy, dokonce jsem vynechávala i pravidelné zapisování věcí, za které jsem vdečná nebo které mi za ten den udělaly radost. Nečetla jsem, asi 14 dní jsem nesáhla na jedinou knihu, přestože do léta musím stihnout asi 4758 knih (jen hrubý odhad). Měla jsem ponorku s učením, nic mi nedávalo smysl, vše trvalo extrémně dlouho a naprosto jsem ztratila jakoukoliv chuť. 

Dokonce jsem ani dvakrát denně nemeditovala, opravdu jsem se potácela dny jako tělo bez duše a neměla ani špetku energie. To, že nespím déle jak 3 hodiny sice platí pořád, ale jak vidíte, jisté barikády prolamuji. Ještě dnes se pustím do recenzního výtisku, na který se velice těším, hlavně mám zase neskutečnou chuť číst a za to jsem ráda. 

Nedokážu vysvětlit, co přesně mi od toho pomohlo, možná je to i tím krásným počasím v posledních dnech, nebo poznáním nových lidí a nové dávky elánu? Možná jsem byla spíš jako ekonomika. Zkrátka jsem potřebovala úplné dno, abych se měla od čeho odrazit. Děly se a stále se dějí ještě doprovodné "parády" mého stresu, únavy a především neustálého bičování se k výkonům, které snad an nejsou v lidských silách. Problém vypadávání vlasů, oteklých víček a šílených kruhů pod očima, neschopnost se soustředit, zimnice a tak dále. Určitě to někdo z vás zná. 

Zároveň jsem nedokázala pořádně komunikovat s lidmi, chtěla jsem být sama a nemluvit, neposlouchat nikoho mluvit nic. Jak jsem již několikrát zmínila, skutečně to nebylo příjemné a doufám, že podobný stav jen tak mít nebudu. Mohu ale slíbit, že mám vážně novou motivaci, energii a celkově si připadám vyrovnaná jako dřív. Zkrátka se mi toho na hlavu sesypalo tolik a já se hroutila z blížících se doposud největších životních zkoušek, že jsem to nezvládla. Věřím ale, že teď už to zvládnu a vaše Knihomolka Nell bude v pořádku zpět. Příští čtvrtek bude video Knihomolka odpovídá, máte tedy do té doby možnost mi položit jakýkoliv dotaz, pokud by vás cokoliv zajímalo :) 

Share:

5 komentářů:

  1. Vůbec se nemusíš ospravedlňovat :) Já tě třeba naprosto chápu, maturita není sranda, ale ještě těžší se dostat na vysněný obor a Vš a do toho práce! Je toho na jednoho hodně a myslím, že ten poslední týden s tím počasím vůbec nepomohl, ale tak slunce je zpátky a je hezké, že se ti vrátila i chuť na čtení. Budu držet palce ať ti vyjde vše jak si přeješ ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za nádherný komentář!!:)

      Vymazat
  2. To znam a myslim, ze kazdej, takze te chapeme. Drz se a snad bude uz jen lip a lip :-*

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsem letos v maturitním ročníku a přiznám se, že podobné stavy prožívám právě teď. Hlavně když jsem zjistila, že se letos neotevřou v podstatě přípravné kurzy na můj obor, na které jsem se opravdu těšila, navíc ten stres z toho, že v průběhu dvou měsíců se v podstatě rozhodne o tvé budoucnosti mě neskutečně děsí, tak doufám, že to letos všichni maturanti přežijeme bez velké psychické újmy. :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář, strašně si jich vážím a dělají mi ohromnou radost!:)