úterý 31. ledna 2017

Jak jsem prošla kurzem tvůrčího psaní

O mé spolupráci s Richardem Skolkem jste mohli číst v recenzi na Moudré z nebe. Za spolupráci  jsem byla moc vděčná, jelikož Richard má na svém kontě šest vydaných knih a ve svém oboru se nepochybně vyzná. Proto jsem byla nadšená, když mi nabídl dálkový kurz tvůrčího psaní, který je určen pro kratší, tedy blogové, příspěvky. Vzhledem k tomu, že se psaním chci živit, jsem možnosti okamžitě využila. 

Celkově jsme společně pracovali na dvou článcích. Jeden byl publikován již dříve, jeho finální podobu si můžete přečíst ZDE. Potěšilo mě, když mi Richard napsal, že je článek stylisticky "čistý" a srozumitelný, ovšem stejně tam bylo velké množství nedostatků. Občas jsem se sama překvapila, co jsem to tam psala za bludy. Mým největším problémem jsou překlepy a nešťastné formulace. 

Další příspěvek, jemuž byla věnována pozornost, byl komentář, který ještě na blogu nenajdete. I tady jsem byla pochválena, ale i zde se našly nějaké mouchy. 

V kurzu se ale nejednalo jen o vylepšování článků. Znáte ten pocit, kdy vám nějaká věta nebo například novinový titulek nesedí, ale nedokážete přesně pojmenovat proč? Jedná se o snadno pochopitelnou a aplikovatelnou záležitost, na kterou si ale mnozí novináři, publicisté a my všichni pisálci ne vždy dáváme pozor a naše sdělení potom špatně vyzní. Jakožto (doufejme) budoucí novinářka jsem tuto část shledala velice užitečnou a od té doby si daleko pozorněji všímám nesmyslných titulků. 

Celkově jsem s kurzem byla spokojená a to i díky skvělé komunikaci. Richard odepisoval na emaily prakticky okamžitě a především si cením shovívavosti, kterou mi vyjádřil, protože jsem měla zdravotní problémy a tak jsem zpočátku nemohla pořádně komunikovat. Na jeho výtkách je vidět dlouholetá praxe a já jsem si z kurzu dost poznatků odnesla. Uvědomila jsem si nejasnosti, problematické pasáže a slabiny, které se v článcích objevily. Vím, na co se mám zaměřit a snad to i vy, moji milí čtenáři, také časem na budoucích článcích poznáte.

Navíc je velice pohodlné, že kurz lze podstoupit z pohodlí domova, kdykoliv se vám to bude hodit. Nemusíte navštěvovat žádnou třídu nebo lekci a i forma Richardových připomínek stylem komentářů přímo do vašeho dokumentu s článkem mi přišla skvělá. 

Rozhodně doporučuji se kurzu zúčastnit, oproti jiným není drahý a opravdu vám i něco dá. Pro více informací klikněte ZDE.
Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář, strašně si jich vážím a dělají mi ohromnou radost!:)