neděle 11. září 2016

, ,

Recenze: Plavba ňaderským mořem (Jan Míka)

Každý nás měl v mládí jisté představy o budoucnosti. Možná se nějaký náš vloh jevil natolik výjimečný, že by nikdo nepředpokládal, že se může život obrátit úplně jiným směrem a dětský Messi nakonec bude gynekologem, jeden telefonát změní vztah partnerů nebo muži, který uměl létat, protože "spálil všechny mosty".
ÚDAJE:
Autor: Jan Míka
Nakladatelství: MOBA
Rok vydání: 2016
Počet stran: 274
Vazba: vázaná

Plavbaňaderským mořem pro mě byla obrovským překvapením. Zprvu díky její extravagantní obálce - například při běžném cestování městskou hromadnou dopravou jsem ji neměla v obale, aby ten zážitek měli i ostatní lidé (úspěch to mělo!).

Kniha obsahuje 24 naprosto odlišných příběhů. 24 zcela rozdílných životů. Kapitolky to jsou kratší, ale mnoho z nich na mě má dopad ještě delší dobu po dočtení. Nejsou tam totiž jen ty vtipné nebo úsměvné příhody, jsou tam i hluboké myšlenky a mnohdy i úplně dechberoucí zápletka. Přiznám se, že o jednom příběhu (Dialog podkoního a kněžny) jsem přemýšlela ještě týden po přečtení. Tím, jak je celá kniha neuvěřitelně čtivá zkrátka hltáte jeden příběh za druhým a nestačíte se divit, co se vám to dostalo do ruky.

Na první pohled odpočinková literatura ale nakonec obsahuje i jisté poselství, které z každého osudu sálá. V knize je přítomna chvílemi  vlastně až drtivá pravda a reálnost. Každá stránka jako by vás nabádala k popřemýšlení o svých hodnotách.

Naleznete zde příběhy snad ze všech možných odvětví a témat… O partnerství, práci, vztahu s rodiči, vlastní blbosti, nemoci… Zkrátka se vás kniha dotkne tolika způsoby, že byste to do ní ani neřekli. Obálka v podstatě vystihuje to, jak jsem se cítila. Jako by mě kniha zasáhla v té nejryzejší podstatě (omlouvám se za možná až přílišnou filozofii)… Zkrátka každý se zde najde.


Knihu filmového a televizního scénáristy Jana Míky doporučuji všemi deseti! Jsem si jistá, že já sama se k ní jednou vrátím. Ideální kniha na odreagování, pobavení ale i zamyšlení a mnohdy i dojetí. Mockrát ještě touto cestou děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku. 
Share:

1 komentář:

  1. Tvoje recenze mě utvrdila v tom, že si knihu musím přečíst... A upřímně se přiznám, že když jsem poprvé viděla tento titul, jeho název a obálku, byla jsem přesvědčená, že o něj ani okem nezavadím. Pak jsme narazila na jednu velmi pozitivní recenzi a od té chvíle mě další a další hodnocení pouze utvrzují v tom, že zde byla chyba soudit dle obalu :) Přeji Ti krásný den :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář, strašně si jich vážím a dělají mi ohromnou radost!:)